Author Topic: Huis-werk  (Read 1154 times)

Offline mutse

• Hero Member
  • Doet wel, ziet niet om ... al doende leren
Re: Huis-werk
« Reply #15 on: September 18, 2019, 06:03:44 AM »
Het timmerklusje, de trapleuning maken, aanpassen en monteren, is gisterenavond voltooid.

Op naar een volgende timmerklus (en ik heb er nog vele te doen).
We doen stille en gestaag voort...

Mvg.,
mutse (Maurice).

*-PCLOS64-Maté - kernel: the latest and newest ... 5.4.xx* & -PCLOS64-Trinity - Kernel: the latest and newest ... 5.4.xx*

Offline hylander

• Jr. Member
  • **
« Reply #16 on: September 18, 2019, 09:13:09 AM »
10 met en griffel Mutse  keurig gedaan

Offline mutse

• Hero Member
« Reply #17 on: November 19, 2019, 01:29:11 PM »
Zoals ik al schreef, ik doe stille voort ... het 'huiswerk' is nog niet af (ik krijg er wel géén strafpunten voor   ;D ).

Momenteel bezig met het be-timmeren ( uitlatten, isoleren en bevestigen van de osb-platen) van de muren in de bureaukamer, een tussenwand plaatsen (timmeren -  geïsoleerde stijlwand met osb-platen -) en inrichten berging .
Ook het plafond werd opnieuw geïsoleerd (want, de vorige eigenaar had het foutief uitgevoerd!).

Deze week, komt de elektricien de elektrische installatie vervolledigen/afwerken, een 'stresstest' en ook de keuring van de vernieuwde elektrische installatie uitvoeren.
Hieronder wat afbeeldingen van de timmerwerken in de bureaukamer en berging.
Het is er ijskoud in die ruimte (gelegen op de noordkant en de noordmuur staat ook volledig vrij -- er is niet aangebouwd), dat is goed voor de berging maar niet goed voor een bureau. De radiator ( verwarming) is ondertussen besteld en zal komende maand geplaatst en aangesloten worden.
Om de warmte in de bureaukamer te houden en de berging zo koel mogelijk, wordt er een schuifdeur gemonteerd in de bestaande opening die er nu nog is tussen de bureaukamer en de berging.
Daarna het plafond voorzien van houten planchetten en een vloer met kurk-klikpanelen (meerlagig, 12 mm dik en enkel in de bureaukamer).
Nooit gedacht dat ik nog zo véél timmerwerk zou hebben als gepensioneerd leraar houttechnieken.  ;)

Plafond opnieuw geïsoleerd...

Smalle berging maar voldoende opbergmogelijkheid...

... én als je goed kijkt dan zie je, (volle) Porto, wijn en ook nog enkele flessen abdijbier liggen ... ;D  ;D

Ik heb, de meeste daarvan, gekregen (zelf koop ik geen wijn) én ik drink ze ook niet.
Zonde hoor ik al fluisteren.

Tot een volgende ...

Mvg.,
mutse.

Aanvulling:
Waar ik nu woon is de hardheid van het water nogal hoog ( =25°F). Daarom is er beslist om een waterontharder te plaatsen. Bij deze is dit gisteren gebeurd, de resthardheid is afgesteld op 7°F. (= NU zacht water).

Gezien mijn gezondheidstoestand (ik heb afgebakend eczeem -- contacteczeem, dermatitis -- op armen en benen) waar ik al 1 jaar mee 'sukkel' (blijkbaar is dit niet te genezen - maar wel controleerbaar - én water is de vijand van eczeem), zou 'zacht water' beter moeten zijn voor de huid, de was en de toestellen die warm water produceren.
Vooral de jeuk en het krabben zijn erg lastig en vervelend.
Ik ben in behandeling bij een dermatologe, maar die werkt alleen op het uiterlijke, het onderdrukken van de eczeem en niet op de oorzaak.
Hopelijk brengt het beterschap voor mijn huid, en zullen ook de keukenkraan, de douchekraan, de lavabokraan, de koffiezet, ... nu geen last meer hebben van kalkafzetting (verkalking).
*-PCLOS64-Maté - kernel: the latest and newest ... 5.4.xx* & -PCLOS64-Trinity - Kernel: the latest and newest ... 5.4.xx*

Offline mutse

• Hero Member
« Reply #18 on: December 30, 2019, 03:56:39 PM »

De bureauruimte (was een rommelige ruimte) waar nu een plafond aangebracht werd (verleden week) en sedert vandaag omgetoverd naar een bruikbare bureauruimte.
Ik heb deze namiddag de kurkvloer (kliksysteem) gelegd. Nu nog plinten en plafondlijsten aanbrengen.
Dan kan deze ruimte verder ingericht worden en kunnen mijn laptops er een plaats hebben in plaats van in de woonkamer.

Het werk vordert gestaag, we doen stille voort...

Mvg.,
mutse (Maurice).

Plafondpanelen aanbrengen (clips)

Offline mutse

• Hero Member
« Reply #19 on: January 01, 2020, 06:50:27 AM »
Inrichting bureau:
- is al wat verder -- ik heb bergruimte, om al mijn verzamelde stripboeken op te bergen, te weinig ...  :)
Er zijn nog twee volle dozen op te bergen ...