Author Topic: OpenOffice på Svenska(eller annat språk)  (Read 5832 times)

Offline yeshe

• Sr. Member
  • Forest sangha
OpenOffice på Svenska(eller annat språk)
« on: November 02, 2009, 11:15:09 AM »
Konstigt att det är så omöjligt att komma på hur jag får OpenOffice på Svenska! Varje gång jag installerar det på nytt (jag har installerat många datorer med PCLinuxOS vid det här laget) , så vet jag inte hur jag ska göra utan måste söka igenom det här forumet. Det är i alla fall inte gjort för att byta språk lätt.  >:(

* OO user language interface: GOO will provide detailed instructions on switching between or applying different installed OO-locales in a popup window and on your desktop in the file 'getOOdictionary.txt'. Please note that any OpenOffice-locale added to the system will be available in OpenOffice regardless of your current system language. You can select any OpenOffice locale from the OpenOffice tab: Tools -> Options -> Language Settings -> Languages User Interface.
jo, ja... visst. Bara det att det bara finns "English - US" att välja på i menyn!  :-\

Jag postar här när jag kommer på hur jag ska göra. Om nån kommer på det före mig, så berätta gärna!
« Last Edit: November 02, 2009, 11:21:59 AM by yeshe »

Offline pinoc

• Global Moderator
  • Hero Member
    • other projects...
Re: OpenOffice på Svenska(eller annat språk)
« Reply #1 on: November 02, 2009, 11:52:36 AM »
sorry, I don't understand Swedish but did you install the Swedish locale when running getopenoffice and after that did you go to the OpenOffice dictionary page, downloaded the Swedish thesaurus and dictionary, and installed it as explained in the getopenoffice post?
Thanks for any updates and good luck,
-p.

Offline luikki

• Hero Member
« Reply #2 on: November 02, 2009, 03:13:46 PM »

jag kan inte tala svenska men jag vet att pinoc är rätt.
lycka till.

Offline Bald Brick

• PCLinuxOS Tester
  • Hero Member
  • I'm going South
« Reply #3 on: November 02, 2009, 04:09:44 PM »
Inte vet jag vad jag har gjort (gamla män glömmer) men min OpenOffice är helsvensk. Sedan i somras har den till och med en synonymordlista. Antagligen följde jag bara pinocs recept. (Eller också laddade jag ner allting en bit i taget.)

Har du faktiskt kört pinocs program (/usr/bin/getopenoffice om du inte hittar det i menyn)? Jag provkörde det nyss och det lät mig välja bland språk som jag inte visste fanns. (Telugu, tsonga, tswana och givetvis svenska.)
« Last Edit: November 02, 2009, 05:48:00 PM by blackbird »
Feed the trolls!
They need it!

AMD Athlon 7450 Dual-Core Processor, 7.80 GiB RAM, Nvidia GeForce GT 120/PCIe/SSE2, OpenGL/ES-version: 3.3 0 NVIDIA 295.40, SBx00 Azalia (Intel HDA) soundcard, ‎Logitech B500 webcam, SAA7146 DVB card, HDDs: Seagate 250824AS, Western Digital WD10EAVS-00D

Offline yeshe

• Sr. Member
  • Forest sangha
« Reply #4 on: November 05, 2009, 01:41:26 AM »
jajamensan! Getopenoffice fanns att ladda ner i Synaptic, och sen var det ju enkelt!
Tack för hjälpen.  :D